Ledige plasser på fagutviklingsgruppe i pust

Torunn Avelsgaard Liens digitale fagutviklingsgruppe i pust starter 3. februar. Det er fremdeles ledige plasser.

I denne fagutviklingsgruppa skal vi jobbe med hvordan vi kan bruke pusten i selvutvikling og som terapeuter. Vi vil også lære hvordan vi kan bruke pusteøvelser og bevissthet rundt pusten terapeutisk. Fagutviklingsgruppen er fordelt på 5 møter à 3 timer, med nytt tema om pust i hvert møte. All undervisning foregår på Zoom.

Datoer: 03/02, 10/02, 17/02, 24/02 og 03/03.

Klokkeslett: 17.00-20-00

Påmelding og spørsmål angående gruppa: Torunn Avelsgaard Lien, froskedoktor@gmail.com , mobil: 45089397

Påmeldingsfrist: 15/01/2021

Pris: Kr 1000,- for medlemmer og kr 1400,- for ikke-medlemmer. (Tips: Pris for medlemskap i Enhetsterapiforeningen er kr 450,-/350,-)

Temaer på samlingene

Møte 1: Grunnleggende prinsipper: oppmerksomhet på pusten og intensjonell styring av pusten, hva kan vi bruke pustearbeid til? Vi ser på fysiske, mentale, emosjonelle og åndelige aspekter ved pusten, samt pust i hverdagen.

Møte 2: Anatomi og fysiologi: hvordan kan pusten fordypes gjennom å fordype forståelsen og bevisstheten rundt respirasjonssystemets anatomiske strukturer og funksjoner?

Møte 3: Nervesystemet: Vi dykker inn i pustens sammenheng med nervesystemet, og ser hvordan vi kan regulere det autonome nervesystemet ved hjelp av ulike pusteøvelser.

Møte 4: Pust og traumeforløsning. Vi utforsker hvordan vi kan puste oss inn i og jobbe med traumer, og gjør pusteøvelser inspirert av ”Biodynamic breathwork” hvor vi bruker hendene for å massere oss inn i kroppsvevet, samt forløsensde kroppsbevegelser sammen med pusten.

Møte 5: Pusten og bevisstheten. Vi utforsker hvordan vi kan bruke pusten til å gå inn i utvidede bevissthetstilstander med ”Conscious connected breathwork”. Til slutt oppsummerer vi kurset.

Velkommen!

Posted in Alternativ behandling, Fagutvikling, Kurs and tagged , , , .