Alternative helsevirksomheter skal holdes stengt

For å begrense spredningen av Covid-19 viruset (Koronaviruset) har Helsedirektoratet bestemt at virksomheter innen helsesektoren som omfatter fysisk personkontakt med mindre enn to meters avstand og med varighet over 15 minutter, skal stenges.

Det gjelder også alle virksomheter innen alternativ og komplimentær terapi, altså våre typer virksomheter.

Dette pålegget trådte i kraft natt til i dag, mandag 16. mars.

Vi ber alle våre medlemmer om å respektere dette pålegget. Dette er en unntakstilstand. Vi må, som alle andre, bidra for vårt felles beste.

For mer informasjon om økonomisk kompensasjon etc. fra regjeringen, les mer her.

Dersom deler av din praksis ikke krever fysisk oppmøte, som ulike typer samtaleterapi, er det selvfølgelig mulig å fortsette den delen av ditt virke via nettet/mobil/webkamera.

Vi oppfordrer dere også til å dele og spre gode råd, øvelser, oppmuntringer etc. på sosiale medier og på Enhetsterapiforeningens Facebookside.

Dette klarer vi!

Mvh styret i Enhetsterapiforeningen

Posted in Viktig informasjon and tagged , , .