Flytbevegelser i naturen – fagutvikling i mai

Gruppeleder: Heidi Rørdam Bergersen
Heidi er enhetsterapeut og har benyttet enhetsterapi-studiet til å bli frisk fra psykisk sykdom. Med hovedoppgaven «Jeg vil» presenterte hun starten på en veg som bruker fysiske bevegelser og kroppen som verktøy for bevissthetsutvikling. Etter tre års studier avsluttet hun 7 års sykemelding og rehabilitering, avslo tilbud om uføretrygd og returnerte til 100% stilling som ingeniør. Nå ønsker hun å bidra til å videreutvikle kunnskap om hvilke muligheter vi har til å påvirke egen helse – med kroppens bevegelser som hovedverktøy – sammen med andre som brenner for dette temaet.

Tid: kl. 18.00- til 19.00
Datoer: 4 mandager i mai: 3, 10, 14. og 31. mai. Tilbud også om tirsdag 18. mai om gruppa ønsker det.

Plattform: Zoom. Du vil motta en epost med påkoblingslenke før hvert møte. (Dette er svært enkelt, og Heidi er behjelpelig ved behov.)
Deltakere: maks 12

Påmelding og kontakt ved spørsmål:
Heidi Rørdam Bergersen: heidi.rordam@gmail.com (Mobil: 90778201)

Pris: Medlemmer i Enhetsterapiforeningen: Kr 500,- totalt for alle samlingene.
Andre enhetsterapeuter/studenter: Kr 600,-.
Du vil motta en bekreftelse med faktura ved påmelding.

BESKRIVELSE
Gruppas hovedfokus blir å utforske bevegelse som verktøy til mestring, helse og utvikling. Disse bevegelsen har igjen flyt som viktigste hensikt – vi kan kalle dem «flytøvelser». Vi velger å utnytte naturen og naturelementene vi har rundt oss nå på våren som en forsterkende effekt.

Dette er planen:

1. Vi starter med rundt et kvarter hvor vi deler erfaringer fra øvelsene vi har gjort siste uka. Før vi starter treningen går vi inn i noen minutters stille visualisering hvor vi ser for oss landskapet vi er i med naturelementene rundt oss.
  2. Deretter utfører vi rundt en halv time med flytøvelser ledet av Heidi
  3. Avslutningsvis får gruppa en øvelse de oppfordres til å gjennomføre i uka som kommer – knyttet til flytbevegelser i naturen. Motivasjonen er å legge merke til effekten, utforske vår kropp i kontakt med naturen og dele erfaringene i gruppa.

VELKOMMEN!

Posted in Alternativ behandling, Fagutvikling, Kurs and tagged .

One Comment

1. Hei Heidi!
    Jeg ønsker å delta på flyt- kurset ditt! Fint tilbud!

Jeg er medlem av ET foreningen.

Mvh Lillian